Lezing over Engelse tuinen door Piet Boersma

MFC De Kiekmure
Tesselschadelaan 1
3842 GA Harderwijk

Dit is wat Piet Boerma over zijn lezing verteld:
Het is een driedimensionale diaserie. Dit betekent dat u de dia’s echt beleeft, alsof u zelf door de tuinen loopt.
Die dia’s worden met 2 camera’s tegelijk gemaakt, dit is te vergelijken met onze ogen: alleen door met twee ogen te kijken ervaren wij diepte in onze waarneming. Omdat beide dia’s op één scherm geprojecteerd worden hebben toeschouwers een polariserende bril nodig (aanwezig) , dit om het linker en het rechterbeeld uit elkaar te houden. Het geheel wordt in kleur vertoond.

Het is mijn tweede serie over Engelse tuinen. De eerste serie gaf een algemeen beeld over tuinen in Engeland en liet vooral grotere tuinen zien. In deze serie gaan we vooral in op kleinere particuliere en minder bekende tuinen. Aan het einde van het eerste deel laat ik nog wat beelden van Sissinghurst Garden zien. We bezoeken o.a. de beroemde witte tuin. U zult merken dat het nog steeds de moeite waard is om door het Engelse landschap te reizen en nieuwe tuinen te bezoeken.
Lees meer op de pagina lezingen

Meer info:

Locatie: De Kiekmure, Tesselschadelaan 1, 3842 GA Harderwijk
Aanvang: 19.45 uur
Toegang voor leden Groei & Bloei is gratis, aan niet-leden vragen wij een bijdrage van € 5.00. Koffie, thee of fris in de pauze is voor rekening van onze afdeling