Lezing ‘Weg met de buren’ door Cor van Gelderen

Tesselschadelaan 1
3842 GA Harderwijk

Route

Wat zou ik graag in een vrijstaand landhuis wonen, uitkijkend over het lommerrijke park dat door mijn tuinlieden keurig werd onderhouden. Niets dan natuur, zover het oog reikt.
Maar de praktijk is helaas anders, achter en naast mijn huis buren. Aardige mensen hoor, daar niet van, maar je hoeft ze niet de hele dag te zien. En daar gaat het in deze lezing over, hoe je met gericht toepassen van slim groen, de buren een beetje uit het zicht kunt houden. Zonder dat je natuurlijk zelf in de slagschaduw van te grote bomen komt te zitten of de buren hun laatste zonnestraal ontneemt.

Zuilbomen, bolbomen of meer een paraplu-model, wintergroen of toch liever bladverliezend, slimme klimmers of leibomen. Het komt allemaal voorbij in de lezing. Want we hebben bij PlantenTuin Esveld in de afgelopen jaren wel geleerd dat de meeste mensen in Nederland eigenlijk iets teveel bij elkaar in de buurt wonen. En als wij daar een groene oplossing voor kunnen bieden, dan doen we dat natuurlijk graag.

Op deze avond is tevens de Plantenruilbeurs, voor de lezing, in de pauze en na de lezing

Meer info:

Locatie: De Kiekmure, Tesselschadelaan 1, 3842 GA Harderwijk
Aanvang: 19.45 uur
Toegang voor leden Groei & Bloei is gratis, aan niet-leden vragen wij een bijdrage van € 5.00. Koffie, thee of fris in de pauze is voor rekening van onze afdeling,